kw_rennfahrwerke_01

KW Competition-schroefsets zijn eerste keus voor veel internationale raceteams. De uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en de lange geschiedenis van overwinningen en kampioenschappen die mede dankzij KW-racetechnologie zijn behaald maken deze schroefsets tot een succes.

De veelzijdige eigenschappen maken de KW Competition-ophangingssets geschikt voor een breed scala aan oppervlakken, bochten en hoogteverschillen. De KW Competition-kit is een steunpilaar geweest voor veel topteams die hebben gereden op het meest veeleisende racecircuit ter wereld: de Nordschleife van de Nürburgring, oftewel de “Groene Hel”.

Of het nu de VLN, de 24-uursrace op de Nürburgring, de GT Asia, de WTCC, de FIA GT1 of de ADAC Procar is, motorsportteams uit de hele wereld vertrouwen op de ophangingsexpertise van KW Competition.

Dankzij het gerenommeerde KW-testcentrum kunnen onze competitieve afdelingen zich blijven ontwikkelen op bepaalde gebieden binnen de voertuigophanging, en dat in een vertrouwelijke omgeving. De hydraulische testinstallatie met zeven onderdelen kan worden geactiveerd in diverse modi, zoals de “7-post sweep” en de “4-post sweep”.

kw_rennfahrwerke_02

Afhankelijk van het type raceauto kunnen er per dag tussen de 50 en 100 metingen worden gedaan. Er is geen slijtage aan de voertuigen en in vergelijking met circuitomstandigheden liggen zowel de kosten als de testtijden aanzienlijk lager. Het KW-testcentrum is toegankelijk voor alle teams, ongeacht het merk ophanging in hun voertuigen.

verlauf_trennlinie

Tweevoudig instelbare KW Competition-raceophanging

De tweevoudige ophangingssets van KW Competition beschikken over onafhankelijke uitgaande en compressie-dempers. Ze kunnen worden opgezet vanuit behuizingen van gegalvaniseerd staal wanneer de structuursterkte van belang is, of vanuit behuizingen van lichtgewicht aluminium wanneer gewichtsbesparing voordelen met zich meebrengt. De volgende demperversies zijn beschikbaar:

– Dubbelebuistechnologie met een staafdiameter van 15, 18 of 22 mm
– Inclusief buffertank voor een positie-onafhankelijke installatie
– Inclusief verstelbare compressieventieltechnologie in het reservoir voor een extra demperrand
– Dempercartridge met één buis, ondersteboven, met een standaardlager van 40 mm

Comp-2a-gal-img1_01_w340_h520kw_rennfahrwerke_03

kw_rennfahrwerke_04

De verstelling van de uitgaande demper wordt uitgevoerd aan het einde van de zuigerstaaf via 16 nauwkeurige verstelklikken. De compressieverstelling bevindt zich aan de onderkant van de demper of op het reservoir en beschikt over 12 nauwkeurige verstelklikken. Naast het brede aanbod aan ophangingssystemen kunnen er ook bestellingen op maat worden gedaan voor vrijwel elke soort raceauto.

verlauf_trennlinie

Drievoudig instelbare KW Competition-raceophanging

De drievoudig instelbare KW Competition-raceschroefsets beschikken over drie onafhankelijke verstelfuncties: voor uitgaande demping op lage snelheden en voor compressie op hoge én lage snelheden. De unieke ventieltechnologie van het drievoudige dempersysteem verschilt flink van conventionele ventieltechnologie voor dempervullingpakketten met één buis. Dit design zorgt ook voor een onderhoudsvriendelijke verzorging van het dempersysteem.

Het dempersysteem is veelzijdig in het ontwerp, blijft consistent, zelfs bij hoge temperaturen, en heeft aangetoond zeer betrouwbaar te zijn. De drievoudig instelbare Competition-systemen zijn ontworpen volgens het demperprincipe met één buis en een verstelbaar reservoir. De aanpassingen in de uitgaande demping worden gemaakt via een verstelbare naald op vooraf verstelbare ventielen.

Afhankelijk van de versie (18 of 22 klikken) kan het compressieniveau in het lage- en hogesnelheidsbereik worden aangepast. Het standaardcompressieniveau wordt aangestuurd via een vooraf configureerbaar luchtventiel. De drievoudig instelbare Competition-kits zijn gemaakt van zeer sterk aluminium. De McPherson-veerpoten aan de voorkant zijn opgezet als omgekeerde dempers met geleidingsbuizen met een diameter van 40 mm en 45 of 55 mm (voor rally’s). Staalconstructies zijn een optie voor uithoudingsraces.

Comp-3a-gal-img1_01_w340_h520kw_rennfahrwerke_06

kw_rennfahrwerke_07

verlauf_trennlinie

De McPherson-technologie

McPherson-veerpoten met een 40 mm-dempercartridge vormen een zeer stabiele constructie met een flexibele zijwaartse weerstand. De omgekeerde demper bevindt zich in een buisbehuizing via een standaardlager. Er zijn optioneel speciale lineaire lagers beschikbaar die statische wrijving op de zuiger voorkomen. Dit is een ideale configuratie bij races met brede en zachte racebanden.

kw_rennfahrwerke_12

Omdat de geleidende veerpoten tijdens bochten en tijdens het remmen maximale belastingen te verduren krijgen, worden de voordelen van lineaire KW-geleidingslagers bij een groeiende zijwaartse kracht steeds groter; hierbij kan er tot wel 87% minder wrijving optreden dan bij eenvoudige lagers.

Voordelen van lineaire lagers:
– Een omgekeerde cartridge van 40 mm
– Hoge stabiliteit en wielvluchtstijfheid
– Tot 87% minder wrijving bij zijwaartse krachten

kw_rennfahrwerke_09kw_rennfahrwerke_10

 

Posted in: Schroefsets.
Last Modified: January 21, 2014